Popis realizace služby
MIREA denní stacionář, o.p.s. je zařízením sociálních služeb podle § 34 odst. 1 písmene b) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, tj. denní stacionář s kapacitou 23 klientů.
Provozní doba stacionáře je v pracovní dny:
-
pondělí a úterý od 7.00 do 15.45 hodin,
-
středa, čtvrtek a pátek od 7.00 do 15.30 hodin.
Stacionář MIREA poskytuje základní činnosti stanovené pro tuto službu zákonem o sociálních službách
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- poskytnutí stravy
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutické činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Harmonogram dne
Poskytování sociální služby je realizováno v souladu s individuálními plány jednotlivých klientů a nabídkou sociální služby.
Od |
Do |
Činnost |
7.00 |
7.30 |
činnosti dle aktuálních potřeb a volby klienta |
7.30 |
9.00 |
realizace činnosti dle plánu činností |
9.30 |
12.30 |
realizace činnosti dle plánu činností |
12.30 |
13.30 |
oběd |
13.30 |
pondělí a úterý 15.45
středa, čtvrtek a pátek 15.30
|
realizace činnosti dle plánu činností
realizace činnosti dle plánu činností
|
Průběh poskytování sociální služby je ve stacionáři realizován v souladu s individuálními plány klientů a jejich cíli, se stanoveným harmonogramem dne a s plánem činností.
Klienti začínají společně zpravidla výchovně vzdělávacím blokem. V jeho rámci se klienti srozumitelnou formou vzdělávají v oblastech, které pro svůj život potřebují. Další činnosti v průběhu dne jsou zaměřeny na nácvik a upevňování sebeobslužných, pracovních a sociálních dovedností klientů.
Výchovné a vzdělávací činnosti
- Já a můj běžný život (stravování, nakupování, péče o tělo, mezilidské vztahy, komunikace apod.)
- Já, občan města Pardubice, Pardubického kraje, České republiky (orientace, instituce, kulturní památky, zeměpisné údaje, akce apod.)
- Já a moje dovednosti (pracovní postupy při činnostech, pravidla bezpečnosti, práce s počítačem)
- Já ve stacionáři (dokumentace k plánování a průběhu služby, hodnocení průběhu a kvality poskytované služby, akce stacionáře)
Pracovní činnosti
- osvojování postupů spojených s vykonáváním jednotlivých činností
- seznamování s výtvarnými a řemeslnými technikami
- práce s přírodními materiály např. dřevem, keramikou, senem
- práce spojené s péčí o domácnost
- péče o zeleň
Pohybové, aktivizační a odpočinkové činnosti
- sportování, hudební aktivity, společenské hry
Kontakt se společenským prostředím
- nakupování, cestování
- návštěvy úřadů a jiných institucí
- účast na akcích jiných organizací, pořádání vlastních akcí s prezentací stacionáře
Pomoc při uplatňování práv
- ve stacionáři v souladu se standardy kvality sociálních služeb
- při kontaktu s veřejností
- dle individuálních potřeb klienta
Individuální plánování
- napomáhá řešit nepříznivou sociální situaci klienta
- vede k naplnění osobního cíle klienta, který vychází z jeho potřeb a respektuje schopnosti a dovednosti klienta
Zahájení, průběh a ukončení poskytování sociální služby
- Při osobní schůzce oprávněný zaměstnanec seznámí zájemce s nabídkou poskytované služby.
- Zájemce popíšete svou nepříznivou sociální situaci, kterou chce prostřednictvím služby řešit.
- V případě, že potřeby zájemce jsou v souladu s nabídkou služby, jsou stanoveny cíle, kterých chce zájemce prostřednictvím poskytované sociální služby dosáhnout.
- Zájemce se stává klientem na základě písemné Smlouvy o poskytnutí sociální služby.
- Před zahájením poskytování služby je zájemce srozumitelnou formou seznámen s vnitřními pravidly, která jsou výchozí pro poskytování sociální služby, a to v rozsahu dokumentů Veřejný závazek, Práva a povinnosti klientů, Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby, Ceník úhrad za poskytované služby.
- Průběh služby je individuálně plánovaný. Každý klient má přiděleného klíčového pracovníka a sestavený individuální plán, který vede k řešení jeho nepříznivé sociální situace.
- Klient má právo na informace, bezpečí a ochranu své osoby, ochranu osobních a citlivých údajůzískaných od klientů, svobodnou volbu, důstojné chování, soukromí, přiměřené riziko a vyjádření stížnosti.
- V případě, že je klient nespokojený s kvalitou nebo způsobem poskytovaní sociální služby, může si stěžovat, a to ústně nebo písemně. Stížnost může být vznesena kterémukoliv ze zaměstnanců nebo může klient využít schránku na stížnosti. Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dnů.
- Dokumentace klienta je řádně vedena. Klient může kdykoliv v průběhu poskytování služby ve spolupráci s klíčovým pracovníkem a sociálním pracovníkem nahlížet do své dokumentace.
- S osobními údaji klienta je řádně nakládáno, a to v souladu s platnou legislativou související s ochranou osobních údajů. .
- Klient může vypovědět Smlouvu o poskytnutí sociální služby kdykoliv písemně bez udání důvodu.
- Poskytovatel může Smlouvu o poskytnutí sociální služby písemně ukončit z důvodu hrubého porušení povinností klienta, kterým je neuhrazení pohledávky za úhradu za poskytování sociální služby, z důvodu ukončení registrace sociální služby Rozhodnutím Krajského úřadu Pardubického kraje.
Metody sociální práce